Kiszolgáltatott repülő utasok

A repülőtársaságok között a turista szezonban több anomáliát is tapasztaltak az utasok, ami miatt a következő kérdéssel fordultam Gulyás miniszterhez:

“Mire lehet kötelezni a légitársaságokat az esetlegesen felmerülő problémák esetén?”

A kérdés részletesen itt olvasható: Irasbeli_Gulyas_LegitarsKotelezni_20180731_OlahL

A kormány úgy véli, hogy egy reptéri csomag 20 napos késése még elfogadható!

Cseresnyés államtitkár a válaszában kifejtette, hogy a poggyászkárok és poggyász késése esetén a légitársaságot terheli a felelősség. Amennyiben a csomag 21 napon belül nem érkezik meg a rendeltetési helyig, abban az esetben a légitársaság felel a késésből eredő károkért. A tájékoztatásról, és kártalanításról uniós rendeletek, és nemzetközi egyezmények rendelkeznek, így attól eltérni nem lehet! A légitársaságot segítségnyújtási és tájékoztatási kötelezettség terheli. Járatindítási késés esetén a várakozási idővel ésszerű arányban köteles a légitársaság étkezést, frissítőket, adott esetben éjszakai szállást, és telefonálási/email lehetőséget biztosítani, továbbá 5 órás várható késés esetén részükre a jegyár visszatérítését felajánlani. A járat törlése, több mint 2 órás indulási késése, vagy visszautasított beszállás esetén az utasok részére írásbeli tájékoztatást kell átadni a reptéren, amely a segítségnyújtás és kártalanítás szabályait, az utasok jogait részletezi.

Az államtitkári válasz részletesen itt olvasható: Valasz_Gulyas(Cseresnyes)_LegitarsKotelezni_20180814_00956-0001