Miért korlátozzák a települések által beszedhető felügyeleti díj összegét?

Miközben a belső-erzsébetvárosi bulinegyedben, a világörökségi területen koncentráltan több száz vendéglátó- és szórakozóhely működik és nagy részük 24.00-06.00 óra között is nyitva tart, a kerület teljes éves felügyeleti díj bevétele mindösszesen 15 millió Ft volt 2017-ben.

Többek között ezen előzmények miatt a következő kérdéseket tettem fel Gulyás miniszternek:

  • Mi indokolja az egy vendéglátóhelytől beszedhető éves felügyeleti díj összegének maximalizálását az üzlet éves korrigált iparűzési adóalapjának 0,5%-ában?
  • Miért pont az IPA 0,5 %-a a korlát?
  • Az ön számítása, becslése alapján milyen arányú felügyeleti díj bevétel kiesést okoz ez az előírás Budapest VI. és VII. kerülete önkormányzatának, azaz hogy aránylik egymáshoz az IPA korlátos és nem korlátozott (elméleti) felügyeleti díj bevétel?

A kérdésem részletesen itt olvasható: Irasbeli_Gulyas_FelugyeletiDijKorlatozas_20180914_OlahL

A kormány az önkormányzatra hárítja a felelősséget a kérdésben.

Cseresnyés államtitkár a válaszában kiemelte, hogy az önkormányzatok költségvetése önkormányzati hatáskört érintő kérdés. Véleményünk szerint egy korlátlanul kiszabható felügyeleti díj a vendéglátóhelyek számára olyan többletkiadást okozhat, amely akár az idegenforgalom utóbbi években tapasztalható fellendülésének lefékeződéséhez, megtorpanásához is vezethetne.

Az államtitkári válasz itt olvasható: Valasz_Gulyas(Cseresnyes)_FelugyeletiDijKorlatozas_20180927_01457-0001